Jméno firmy jako náročná slovní alchymie…
Kdo to zažil, dobře ví, že dát nové společnosti vhodný název je častokrát složitější, než se na první pohled zdá. Při výběru jména byste měli myslet nejen na to, aby byl název originální a zapamatovatelný, ale i na pravidla, která vyplývají z českého zákona. Zvlášť pokud chcete pro svou značku taky ochrannou známku.
Někdy se totiž může stát, že sice vymyslíte neotřelé jméno, ale rejstříkový soud ho přesto nakonec zamítne. Zpravidla kvůli porušení jedné ze základních podmínek. Název nesmí působit hanlivě, klamavě a urážlivě.
A stejně tak je důležité, aby jméno vaší firmy nebylo zaměnitelné s názvem jiné společnosti, která už na trhu figuruje — jestli už je např. zaregistrovaný název Právník s.r.o., tak vám název Právníci s.r.o. uznán nebude.
Jaké další názvy by při registraci ochranné známky neprošly?
Jiná právní forma: Právník a.s. — Změnou typu společnosti nic nevyřešíme, zaměnitelnost se totiž bere napříč právními formami (a.s., s.r.o., družstvo).
Přidání písmene nebo změna koncovky — Právníci s.r.o. nebo i-Právník s.r.o. Název zůstává téměř shodný s původním a takovou úpravu nám úředník neschválí.
Uvedení zkratky státu, případně domény — Právník CZ. nebo Právník.cz. Ani v tomto případě nemáme vyhráno.
Název obsahující číslici nebo speciální znaky — Právn1k s.r.o. nebo P.R.A.V.N.I.K. s.r.o. Oba příklady jsou stále snadno zaměnitelné s výše uvedeným originálem.
Pozor si musíme dát také u fonetické výslovnosti názvů, která může rovněž vést k záměně. Na co ještě určitě myslet přibližujeme v článku na webu.
Odladěný podpis emailu, který pracuje za vás
Dostáváte hodně mailů? A všímáte si, jak mají vyřešený automatický podpis?
Zdaleka nemusí být vyplněný jen adresou nebo kontaktními údaji. Zapojit můžete řadu dalších informací — třeba odkaz na aktuální článek na blogu, upozornění na nový produkt nebo kalendář, kde si mohou klienti vybrat termín schůzky.
Takto vyplněný podpis vypadá nejen profesionálně, ale současně vám šetří čas (třeba právě díky kalendáři), případně může vést příjemce klidně až k nákupu. A to už stojí za to, abyste prostoru pod jménem věnovali trochu času.
Jak na to ukázal v článku IT konzultant Pavel Minář, který mj. přidal i otázky, které byste si měli při tvorbě podpisu položit:
Co příjemci v mém emailu hledají (telefonní číslo, adresu provozovny, …)?
Naopak, co příjemce mých emailů vůbec nezajímá a může je otravovat (např. reklama)?
Jaké informace mám do automatického podpisu přidat, aby se na ně příjemce emailu nemusel ptát (např. firemní účetní by mohl do automatického podpisu vložit fakturační údaje, případně odkaz na fakturační údaje na webu)?
Víte o zajímavém a hodnotném obsahu, který bychom mohli sdílet? Neváhejte nám dát vědět na office@virtuanum.cz. Další newsletter pošleme opět za měsíc.
Ať se vám daří!
Roman Sokola