Velké srovnání fakturačních programů
Rozhodujete se, jaký fakturační program pro své podnikání využít? Magazín Finmag nedávno připravil jejich velké srovnání. V článku popisuje těchto sedm řešení: BitFaktura, Fakturoid, Fakturovač, iDoklad, mPohoda, SuperFaktura a Vyfakturuj.
I když jsou si všechny podle základních funkcí velmi podobné, mají svá specifika. Jak uvádí autorka textu Monika Veselíková, jedním z nich jsou například webfaktury, „funkce, díky níž má každá vystavená faktura vlastní webovou stránku. Klientovi pak stačí poslat odkaz, pod kterým si fakturu zobrazí. Přímo na stránce ji zároveň může uhradit skrze platební tlačítko. Webfaktury umí Fakturoid a Vyfakturuj.“
Při výběru správného fakturačního nástroje vždy myslete na své konkrétní potřeby, jako je kompatibilita s bankovními a účetními systémy, dostupnost automatických funkcí nebo přívětivost uživatelského rozhraní. Pro podnikatele, kteří např. stále potřebují posílat faktury i v papírové formě, může být výhodná funkce Export pro kurýry, kterou nabízí SuperFaktura.
V testování vám může pomoct fakt, že většina z uvedených programů má i bezplatnou zkušební verzi — některé dokonce až na 60 dní. Sice mnohdy s omezenými funkcemi, ale k tomu, abyste si udělali základní představu, to postačí.
Velký průzkum Na volné noze
Známý portál Na volné noze, který sdružuje české volnonožce, pořádá velký průzkum podnikání. Pokud se chcete zapojit, stačí vyplnit tento online dotazník s řadou praktických otázek od toho, jak získáváte nové klienty po přístup k osobním financím. Vyplnění je anonymní a celkově vám dotazník zabere zhruba 15 minut.
Jde podnikat bez sociálních sítí?
Marketérka Magdalena Čevelová se na celý duben odpojila od sociálních sítí. Jejím cílem bylo mj. zjistit, nakolik mají sítě vliv na její podnikání. V článku na svém blogu teď sdílí, co jí tato zkušenost přinesla.
„Důvody, proč jsem se do zkoumání sociálních sítí vůbec pustila, byly dva. Předně jsem si chtěla nějak ověřit, jestli mi sociální sítě reálně přinášejí nějaké klienty. Tím druhým byla moje narůstající frustrace nad klesajícími dosahy zejména prodejních příspěvků a nad vlivem, jaký na mě sociální sítě mají.“
Přestože jí toto odpojení přineslo božský klid a lepší koncentraci, zjistila také, že za celý měsíc nedostala jedinou novou poptávku.
Víte o zajímavém a hodnotném obsahu, který bychom mohli sdílet? Neváhejte nám dát vědět na office@virtuanum.cz. Další newsletter pošleme opět za měsíc.
Ať se vám daří!
Roman Sokola