Kdo je u vás jednatel?
Výběr správných lidí pro podnikání je klíčový a to zejména v případě jednatele. Jednatel má odpovědnost za řízení společnosti a zastupuje ji navenek, uzavírá smlouvy a předkládá účetní závěrky majitelům. Proto by měl být jednatelem schopný a zodpovědný člověk, který současně splňuje několik nezbytných podmínek.
Mimo toho, že adept na pozici jednatele musí být starší 18 let, jsou důležité:
Bezúhonnost, tedy čistý trestní rejstřík především u činnosti, kterou chce provádět, a také žádná insolvence. Konkrétně tedy jednatelem nemůže být osoba, na jejíž majetek nebo majetek společnosti, ve které působí (či působila) na stejné pozici v posledních 3 letech, bylo vedeno insolvenční řízení.
Jednatel musí být samozřejmě plně svéprávná osoba a všechny výše uvedené skutečnosti musí být ochotný stvrdit v čestném prohlášení.
Způsoby ukončení funkce jednatele jsou mimochodem následující:
smrt jednatele,
vzdáním se funkce,
odvoláním z funkce,
uplynutím doby, na kterou byl zvolen.
Potřebujete ve své firmě změnit jednatele nebo vyřídit jiné úpravy (změna sídla, názvu, rozšíření předmětu podnikání apod.)? Nechte to na nás. Ve Virtuanum se o vše postaráme — rychle a bez starostí.
5 důvodů, proč se váš produkt neprodává
„Možná už jste to v podnikání zažili také. Vymyslíte produkt, třeba on-line kurz. Věnujete mu spoustu práce, času a energie. Ale když ho konečně vypustíte do světa, výsledky vůbec neodpovídají očekáváním. Prodává se málo nebo dokonce vůbec. Čím to může být?“ zmiňuje na úvod článku zkušená marketérka Magdalena Čevelová a popisuje 5 pravděpodobných důvodů:
Produkt se nepotkává s potřebou
Cílíte na nesprávné zákazníky
Vaše texty nejsou srozumitelné
Nemáte dostatečnou důvěru
Neví o vás dost lidí
K jednotlivým bodům Magdalena samozřejmě přidává i to, co s nimi můžete dělat, ať už jde o lepší testování produktu či služby ještě před jejich vypuštěním do světa nebo ujasnění si kontaktních míst, kde se o vás zákazníci nejčastěji dovídají. Přečtěte si celý článek.
Hodnotné jsou rozhodně i další články na blogu. Tady je malý výběr z poslední doby:
Co neřešit na začátku podnikání (archetyp značky, logo, fonty…)
Jak nepřepálit zdražování svých služeb (především pro freelancery)
Víte o zajímavém a hodnotném obsahu, který bychom mohli sdílet? Neváhejte nám dát vědět na office@virtuanum.cz. Další newsletter pošleme opět za měsíc.
Ať se vám daří!
Roman Sokola